Transformacja Forda to nie tylko nowe modele elektryczne i inwestycje w elektromobilność
Duch Przygody (Adventurous Spirit)
Firma Ford jest w trakcie największej transformacji w swojej blisko 120-letniej historii. Działania skupione są nie tylko na zmianie napędów spalinowych na hybrydowe plug-in hybrid i w pełni elektryczne, ale także na reorientacji pozycjonowania marki oraz komunikacji z klientami. Hasłem przewodnim Forda w Europie od teraz będzie „Adventurous Spirit” (Duch Przygody), odzwierciedlające wolność i przygodę, a także emocje, które wzbudzają kultowe modele marki.
- Ford przechodzi obecnie największą transformację w swojej prawie 120-letniej historii.
- Producent zmierza do jasno wyznaczonych celów: od 2026 roku Ford w Europie będzie oferował wyłącznie zelektryfikowane samochody osobowe, by od 2030 roku w tej gamie znajdowały się jedynie pojazdy całkowicie elektryczne.
- Te działania są wspierane przez nową strategię komunikacji marketingowej marki pod hasłem „Adventurous Spirit”.
Ford jest popularną i odnoszącą sukcesy marką motoryzacyjną w Europie. Jego korzenie jednak wyraźnie sięgają Ameryki, co nie zawsze było wystarczająco podkreślane. Obecnie firma pozostaje największym amerykańskim producentem samochodów w Europie. Sama Ameryka zaś jednoznacznie kojarzy się z wolnością, buntem, byciem bezkompromisowym i w nieustannym ruchu, a stąd już niedaleko do Ducha Przygody.
– Premiera całkowicie elektrycznego Mustanga Mach-E pozwoliła nam na dogłębną refleksję, w jaki sposób markę postrzegają użytkownicy, z czym Ford im się kojarzy. Zrozumieliśmy, że zbyt długo komunikowaliśmy różny przekaz marketingowy do różnych grup klientów. A właśnie Mustang Mach-E jest idealnym odzwierciedleniem tego, w jaki sposób chcemy uczynić pojazdy elektryczne kultowymi, a także jak chcemy być postrzegani przez fanów marki – powiedział Peter Zilling, dyrektor marketingu Ford of Europe. – Premiera Mustanga Mach-E wyzwoliła całkowicie nową energię wokół kultowego Mustanga, który zdecydowanie kojarzy się z wolnością, rozwojem, świetnymi osiągami i odrobiną buntu – dodał Zilling.
Bring on Tomorrow
Hasło „Adventurous Spirit” nie pojawi się w bezpośredniej komunikacji marketingowej. Tu nadal pierwsze skrzypce będzie ogrywać optymistyczne i nakierowane na przyszłość motto: „Bring on Tomorrow”. Natomiast nowa maksyma będzie fundamentem filozofii marki we wszystkich jej działaniach w Europie. Przy czym nie jest to „nowe” hasło, a jedynie sformalizowanie czegoś nieuchwytnego, co definiowało markę Ford na przestrzeni blisko 120-letniej historii.
W minionym roku Ford ogłosił reorganizację swojej struktury i wyodrębnił trzy globalne jednostki biznesowe. Ford Model e skupia swe działania wokół skomunikowanych samochodów elektrycznych, Ford Blue wokół kultowych samochodów spalinowych, zaś Ford Pro wokół pojazdów dostawczych i związanych z nimi usług.
– Wykorzystujemy elektryfikację, aby wyróżnić się na tle konkurencji dzięki nowej gamie innowacyjnych i skomunikowanych samochodów elektrycznych. Chcemy być niezawodnym partnerem dostarczającym dodatkowych pozytywnych doświadczeń, związanych z transformacją i użytkowaniem pojazdów BEV – zakończył Peter Zilling.
Do 2024 roku Ford w Europie planuje wprowadzić trzy nowe, całkowicie elektryczne samochody osobowe oraz cztery nowe, całkowicie elektryczne pojazdy użytkowe. Dwa samochody osobowe: średniej wielkości, pięciomiejscowy crossover i sportowy crossover – będą zjeżdżały z linii montażowej Kolońskiego Centrum Elektryfikacji odpowiednio od 2023 roku i od 2024 roku. Trzeci zaś model to elektryczna wersja Forda Pumy, który od 2024 roku będzie produkowany w fabryce w Krajowie (Rumunia). Gama całkowicie elektrycznych pojazdów użytkowych Forda zostanie poszerzona w 2023 roku o E-Transita Customa i E-Tourneo Customa, które będą produkowane w fabryce Otosan w Turcji. W kolejnym roku zadebiutują mniejsze w pełni elektryczne Transity Courier i Tourneo Courier, montowane w zakładzie w Krajowie.
Aktualności i wydarzenia
-
Ford Motor Company – zgodnie z najnowszym raportem organizacji Lead the Charge…
-
Nie tylko na drogi. Ford Mustang Dark Horse dostępny także jako zestaw LEGO
Ford Polska niedawno przedstawił ofertę nowego Forda Mustanga w Polsce, w której… -
Ford SuperVan 4.2 najszybszym pojazdem wyczynowym typu „closed-wheel”, który kiedykolwiek pokonał Mount Panorama
Ford Performance zapisał nowe karty historii podczas australijskiego wyścigu… -
Charge Around the Globe – Lexie Alford i elektryczny Ford Explorer pokonują pustynię
Niesamowita podróż dookoła świata elektrycznym Fordem Explorerem trwa w najlepsze!… -
Ford Kuga ma już 16 lat. Zobacz, jak zmienił się ten model
Ford Kuga od momentu debiutu jest jednym z najbardziej cenionych samochodów… -
E-Transit najlepiej sprzedającym się elektrycznym samochodem dostawczym w Polsce
Nowy Ford E-Transit spotkał się ze znakomitym przyjęciem klientów. Model do… -
Sportowa fotografka Aleksandra Szmigiel – AutentycznE rozmowy w E-Transicie
Zaczynając studia na filologii polskiej myślała o tym, żeby swoją zawodową karierę… -
Zanim wyjedziesz na ferie. Zimowe akcesoria Forda, o których warto pamiętać
Pierwsze tygodnie roku to czas wyjazdów na ferie zimowe. Przed taką podróżą… -
Pierwszy w Polsce Ford Ranger nowej generacji przystosowany do działań ratowniczo-pożarniczych
W gamie Ford Pro można znaleźć wiele modeli, które można dostosować do indywidualnych… -
Ford Ranger Raptor z jeszcze lepszymi osiągami dzięki systemowi Live Valve firmy Fox
Nowy Ford Ranger Raptor w roczniku modelowym 2024 to najmocniejszy i najbardziej… -
Nowy Ford Transit Custom z systemem zapobiegającym wypadkom przy otwieraniu drzwi
Samochody dostawcze odgrywają coraz ważniejszą rolę w przestrzeni miejskiej,… -
„Nie ma miejsca na histerię”. Aleksandra Taistra – AutentycznE rozmowy w E-Transicie
Jako nastolatka chciała zostać weterynarzem i marzyła o pracy z końmi. Dzisiaj…